سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی با کیفیت چه خصوصیاتی دارد ؟

دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی با کیفیت چه خصوصیاتی دارد ؟

با سلام به تمامی خوانندگان عزیز ، امروز در خدمت شما هستیم با موضوعی که شاید در بسیاری از موارد ذهن ما رو به خودش مشغول کرده است که یک دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی یا رادیوگرافی تک دندان با کیفیت چه خصوصیاتی دارد و چگونه می توان از میان دستگاه های مختلف بهترین را انتخاب نمود .

دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی یا به اصتلاح رادیوگرافی تک دندان در روند شناسایی بیماری های دهان و دندان نقش بسیار مهم و کاربردی را به عهده دارد ، لذا صحت عمل کرد مناسب آن بسیار قابل اهمیت است .

نکته ای که در خرید دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی می بایست به آن توجه نمود و به هیچ عنوان از آن نمی توان چشم پوشی کرد ، میزان اشعه و مدت زمان اکسپوز دستگاه رادیوگرافی است ، چرا که این موضوع هم در دراز مدت ممکن است سلامتی دندانپزشک و یا دستیاران وی و حتی بیماران را با خطر جدی واجه کند .

در تکنولوژی های نوین بکار رفته برای ساخت دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی امروزه به شدت از یک طرف بر کمترین میزان تابش اشعه و از طرف دیگر بیشترین بازدهی تاکید می شود .

این موضوع به این معنی است که با تابش کمترین میزان دوز اشعه به بیمار تصویری بسیار با کیفیت تر بدست آید البته در کیفیت تصویر بدست آمده عوامل دیگری نیز نقش دارند که در اینجا به آن ها نمی پردازیم .

در گذشته که استفاده کاربردی از اشعه X به تازگی در علوم پزشکی ورود کرده بود بسیاری از پزشکان پس از مدتی دچار انواع مختلف سرطان و بیماری های مهلک دیگر شدند و این امر باعث بوجود آمدن تکنولوژی های نوین در ساخت دستگاه رادیوگرافی شد که این روند تکاملی تا امروز ادامه دارد و هر روزه روشهای جدیدتری برای کنترل بهتر اشعه و شدت آن و همینطور پایین آوردن مدت زمان اکسپوز به بازار تجهیزات پزشکی و همچنین تجهیزات دندانپزشکی ارائه می شود .

این روند تکاملی که سال هاست در ساخت دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی ادمه دارد ، باعث بوجود آمدن شرکت های معتبر دانش بنیانی در سطح جهان شده است که با سرمایه گذاری مناسب در دپارتمان های علمی و تحقیقاتی خود دستگاه رادیوگرافی را برای استفاده دندانپزشکان و پزشکان عزیز هر روز بهتر و امن تر می کنند .

موضوع شدت تابش اشعه X در دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی آن قدر قابل اهمیت است که مراکز صادر کننده گواهی نامه استاندارد مانند FDA آمریکا و CE اروپا سختگیری زیادی برای صدور این گواهی نامه ها برای شرکت های تولید کننده دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی دارند .

امیدوارم مطالبی که در این مقاله منتشر شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد . در روز های آینده این موضوع را ادامه خواهیم داد .

با آرزوی بهترین ها برای شما عزیزان . موفق باشید .